Procedura zgłoszeń wewnętrznych w Komendzie Powiatowej Policji w Chojnicach i Komisariacie Policji w Czersku
Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych
w Komendzie Powiatowej Policji w Chojnicach i Komisariacie Policji w Czersku
Cel Procedury: Procedura ma na celu zapewnienie bezpiecznego i poufnego sposobu zgłaszania nieprawidłowości przez policjantów, pracowników cywilnych oraz inne osoby związane z Komendą Powiatową Policji w Chojnicach. Procedura umożliwia zgłaszanie działań niezgodnych z prawem i zapewnia ochronę przed działaniami odwetowymi.
Zakres Procedury: Procedura dotyczy wszystkich policjantów, pracowników, współpracowników, kontrahentów oraz innych osób związanych z Komendą Powiatową Policji w Chojnicach oraz Komisariatem Policji w Czersku.
Rodzaje Naruszeń: Sygnalista może zgłaszać nieprawidłowości dotyczące m.in.:
- Korupcji
- Zamówień publicznych
- Ochrony środowiska
- Ochrony prywatności i danych osobowych
- Bezpieczeństwa transportu
- Zdrowia publicznego
- Ochrony konsumentów
- Bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych
- Naruszeń praw człowieka
Sposoby Zgłaszania Nieprawidłowości:
- Ustnie:
- Możesz dokonać zgłoszenia osobiście po umówieniu spotkania.
- Zgłoszenia ustne są dokumentowane w formie protokołu. Możesz sprawdzić i zatwierdzić protokół spotkania.
- Pisemnie:
- Zgłoszenie można dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie do KPP w Chojnicach – z dopiskiem „zgłoszenie - do rąk własnych Koordynatora procedury”
- Można je również wysłać listownie na adres: Komenda Powiatowa Policji w Chojnicach, ul. Warszawska 13, 89-600 Chojnice z dopiskiem jw., lub drogą elektroniczną na adres e-mail: sygnalisci.kppchojnice@gd.policja.gov.pl
Ochrona Sygnalistów:
- Poufność: Twoja tożsamość będzie chroniona. Dane osobowe nie zostaną ujawnione bez Twojej zgody, chyba że wymaga tego prawo.
- Zakaz Działań Odwetowych: Zabrania się podejmowania jakichkolwiek działań odwetowych wobec sygnalistów. Będziemy monitorować, czy nie są podejmowane działania odwetowe wobec sygnalistów.
Działania Następcze:
- Zgłoszenie zostanie ocenione pod kątem zasadności. W przypadku stwierdzenia zasadności, zostaną podjęte odpowiednie działania.
- Informacja zwrotna zostanie przekazana w terminie do 3 miesięcy od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
Jak Uczestniczyć w Procedurze: Jeśli zauważysz nieprawidłowości, możesz je zgłosić za pomocą wskazanych powyżej kanałów. Zgłoszenie zostanie rozpatrzone przez Koordynatora procedury zgłoszeń wewnętrznych, który podejmie odpowiednie działania następcze.
Dzięki Twojemu zgłoszeniu możemy wspólnie dbać o przestrzeganie prawa w naszej instytucji.
Pliki do pobrania
-
Zarządzenie nr 1 KPP w Chojnicach z dnia 17.09.2024 r.
Data publikacji 25.09.2024 15:27(pdf 360.27 KB)
-
Procedura zgłoszeń wewnętrznych
Data publikacji 25.09.2024 15:31(pdf 5.83 MB)
-
Załączniki do Procedury zgłoszeń wewnętrznych
Data publikacji 25.09.2024 15:32(pdf 7.09 MB)