Procedura zgłoszeń wewnętrznych w Komendzie Powiatowej Policji w Chojnicach i Komisariacie Policji w Czersku
Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych
w Komendzie Powiatowej Policji w Chojnicach i Komisariacie Policji w Czersku
Cel Procedury: Procedura ma na celu zapewnienie bezpiecznego i poufnego sposobu zgłaszania nieprawidłowości przez policjantów, pracowników cywilnych oraz inne osoby związane z Komendą Powiatową Policji w Chojnicach. Procedura umożliwia zgłaszanie działań niezgodnych z prawem i zapewnia ochronę przed działaniami odwetowymi.
Zakres Procedury: Procedura dotyczy wszystkich policjantów, pracowników, współpracowników, kontrahentów oraz innych osób związanych z Komendą Powiatową Policji w Chojnicach oraz Komisariatem Policji w Czersku.
Rodzaje Naruszeń: Sygnalista może zgłaszać nieprawidłowości dotyczące m.in.:
- Korupcji
- Zamówień publicznych
- Ochrony środowiska
- Ochrony prywatności i danych osobowych
- Bezpieczeństwa transportu
- Zdrowia publicznego
- Ochrony konsumentów
- Bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych
- Naruszeń praw człowieka
Sposoby Zgłaszania Nieprawidłowości:
- Ustnie:
- Możesz dokonać zgłoszenia osobiście po umówieniu spotkania.
- Zgłoszenia ustne są dokumentowane w formie protokołu. Możesz sprawdzić i zatwierdzić protokół spotkania.
- Pisemnie:
- Zgłoszenie można dostarczyć osobiście w zamkniętej kopercie do KPP w Chojnicach – z dopiskiem „zgłoszenie - do rąk własnych Koordynatora procedury”
- Można je również wysłać listownie na adres: Komenda Powiatowa Policji w Chojnicach, ul. Warszawska 13, 89-600 Chojnice z dopiskiem jw., lub drogą elektroniczną na adres e-mail: sygnalisci.kppchojnice@gd.policja.gov.pl
Ochrona Sygnalistów:
- Poufność: Twoja tożsamość będzie chroniona. Dane osobowe nie zostaną ujawnione bez Twojej zgody, chyba że wymaga tego prawo.
- Zakaz Działań Odwetowych: Zabrania się podejmowania jakichkolwiek działań odwetowych wobec sygnalistów. Będziemy monitorować, czy nie są podejmowane działania odwetowe wobec sygnalistów.
Działania Następcze:
- Zgłoszenie zostanie ocenione pod kątem zasadności. W przypadku stwierdzenia zasadności, zostaną podjęte odpowiednie działania.
- Informacja zwrotna zostanie przekazana w terminie do 3 miesięcy od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.
Jak Uczestniczyć w Procedurze: Jeśli zauważysz nieprawidłowości, możesz je zgłosić za pomocą wskazanych powyżej kanałów. Zgłoszenie zostanie rozpatrzone przez Koordynatora procedury zgłoszeń wewnętrznych, który podejmie odpowiednie działania następcze.
Dzięki Twojemu zgłoszeniu możemy wspólnie dbać o przestrzeganie prawa w naszej instytucji.
Załączniki:
- Zarządzenie nr 1 KPP w Chojnicach z dnia 17.09.2024 r.
- Procedura zgłoszeń wewnętrznych
- Załączniki do Procedury zgłoszeń wewnętrznych
Załączniki dostępne cyfrowo:
- Procedura - wersja dostępna cyfrowo
- Załącznik nr 1 - Upoważnienie
- Załącznik nr 2 - Protokół zgłoszenia wewnętrznego
- Załącznik nr 3 - Formularz zgłoszenia wewnętrznego
- Załącznik nr 4 - Informacja o przyjęciu, przekazaniu, odrzuceniu zgłoszenia
- Załącznik nr 5 - Pismo przewodnie
- Załącznik nr 6 - Rejestr zgłoszeń wewnętrznych
- Załącznik nr 7 - Wniosek o powołanie Komisji
- Załącznik nr 8 - Sprawozdznie z rozpatrzenia sygnału wewnętrznego
- Załącznik nr 9 - Zgoda Sygnalisty na przekazanie danych osobowych
- Załącznik nr 10 - Oświadczenie o braku konfliktu interesów
- Załącznik nr 11 - Pismo informujące o wyniku zgłoszenia
- Załącznik nr 12 - Klauzula informacyjna RODO 1
- Załącznik nr 13 - Klauzula informacyjna RODO 2
- Załącznik nr 14 - Karta nadzoru nad aktami sygnalisty
- Załącznik nr 15 - Protkół zniszczenia akt Sygnalisty
- Załącznik nr 16 - Informacja dla współpracowników i kontrahentów
- Załącznik nr 17 - Oświadczenie pracownika, policjanta, kandydata